lørdag 20. juli 2013

HJEMME I NORGE

Nå ligger jeg i sengen min, hjemme i Norge, og livet er egentlig ganske greit. Jeg kom hjem fra Las Vegas for rundt to uker siden, men siden jeg dro rett til Frankrike, så har jeg ikke hatt muligheten til å oppdatere dere. Den siste dagen i Las Vegas(dagen etter det forrige innlegget mitt), brukte jeg dagen til å være med søstrene mine. De er virkelig de aller beste vennene jeg fikk under utvekslingsåret mitt og jeg ville aldri ha byttet ut vertsfamilien min. Vi hadde våre uenigheter kulturelt, religiøst og generelt, men de ble min andre familie og det er jeg uendelig takknemlig for. I tillegg fikk jeg besøk av forskjellige folk som ville si hade(nok en gang..), blant annet Emily, Sammy, Janice, Chris, moren og faren til Sammy, og Kurtis. Å si hade gikk mye bedre denne gangen enn når jeg dro fra Las Vegas første gang. Nå vet jeg jo at jeg får sett dem igjen.




































































Å ta turen tilbake til Las Vegas var både en god og en dårlig erfaring. Gjennom hele 3.klasse savnet jeg alle menneskene og livet i USA, men når jeg kom dit skjønte jeg at jeg bare hadde husket de gode tingene. Og slik er det ofte. Man husker de gode opplevelsene og glemmer det vonde. Da jeg kom tilbake merket jeg veldig hvor bra liv jeg har i Norge og hvor takknemlig jeg er for mine norske venner og familie. Samtidig var det kjempe godt å komme tilbake og se alle menneskene jeg har så kjært på den andre siden av jorden. Det var en rar opplevelse. Mye var det samme, men mye var også annerledes. Det var ikke de samme vennegjengene, så det ble såklart ikke det samme som når jeg bodde der. Jeg hadde to utrolig bra uker, men på slutten av oppholdet mitt var jeg veldig klar for å komme hjem. Hjem til kjære, lille Norge. Siden jeg har vært dønn ærlig siden jeg startet denne bloggen, så skal jeg ikke legge skjul på at turen hadde sine nedturen og. Jeg og Tayler er ikke venner lenger, og flere av de jeg trodde var gode venner av meg, tok seg ikke tid til å være med meg mens jeg var der(og jeg som ikke tok meg tid til å være med dem). Jeg lærte virkelig hvem som er mine ekte venner i Las Vegas - og til gjengjeld gjorde de turen min helt fantastisk og! Som jeg sa, det var en rar opplevelse, ikke negativ-rar, men rar. Og god. Og vond. Det er vanskelig å forklare alle følelsene mine rundt turen, men det er helt sikkert at jeg skal tilbake! Jeg hadde det dødsgøy mens jeg var der nede - college-fester, nattbading, utallige latterkramper, sol, og gode venner. 





































































































































































































Jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i USA akkurat nå, men kanskje i fremtiden? Jeg vet ikke. Alt jeg vet er at jeg ikke angrer et sekund på at jeg tok et utvekslingsår. Jeg har fått meg venner og en familie for livet, opplevelser jeg aldri kommer til å glemme og erfaringer jeg bare kunne drømt om. Eventyret mitt i Las Vegas og denne bloggen er over for denne gang, men bloggen vil alltid være her slik at fremtidige utvekslingsstudenter kan kikke igjennom dem og se hva de kan ha i vente. Mitt beste tips til dere? Vær der selv, ikke si nei når folk spør deg om å finne på noe, bli kjent med folk i klassene dine, ikke heng med de andre utvekslingsstudentene(du er der for å bli kjent med den amerikanske kulturen!), bli med på en skolesport eller klubb så du har noe å gjøre etter skolen, AND HAVE THE TIME OF YOUR LIFE! I sure did.

Takk for meg, takk for at dere leste om eventyret mitt- og hvis du har noen spørsmål er det bare til å kontakte meg på facebook: Vilde Øverlien Dåstøl.


3 kommentarer:

  1. Har vært utrolig gøy å lese bloggen din, du har lært meg så utrolig mye som jeg er så takknemlig for. Masse lykke til videre!! <3

    SvarSlett
  2. høres virkelig ut som du har kost deg mye! vurderer sterkt å reise selv, men er en del ting jeg lurer på og sånn. Om du kunne svart på noen spørsmål hadde du vert veldig hjelpsom! Er det mulig å kontakte deg via mail?:-)

    SvarSlett
  3. Du er den beste USA utvekslingsbloggeren jeg har lest. Lest alle innlegg!

    SvarSlett